Andrew Newberg, Mark Robert Waldman, „Cuvintele îți modelează creierul”, editura Curtea Veche

#Mădălinarecomandă Puterea cuvintelor. Cartea „Cuvintele îți modelează creierul” își mărturisește scopul încă de pe copertă: ea oferă cititorilor 12 strategii de conversație menite să dea încredere, să aplaneze conflictele și să consolideze intimitatea. Structurând conținutul în 3 capitole, autorii aduc informații valoroase despre neuroștiința comunicării și a conștiinței, despre cum să dezvoltăm noi abilități de…

Articol de

Mădălina Andreescu

Publicat la

Blogul cu bunătățiCărți

#Mădălinarecomandă

Puterea cuvintelor.

Cartea „Cuvintele îți modelează creierul” își mărturisește scopul încă de pe copertă: ea oferă cititorilor 12 strategii de conversație menite să dea încredere, să aplaneze conflictele și să consolideze intimitatea. Structurând conținutul în 3 capitole, autorii aduc informații valoroase despre neuroștiința comunicării și a conștiinței, despre cum să dezvoltăm noi abilități de comunicare, ajungând astfel să comunicăm eficient cu cei din jur, folosind comunicarea empatică.

🌿

Fiecare capitol merită citit și studiat cu atenție, cu creionul în mână. M-am oprit asupra unuia dintre ele, și anume asupra capitolului despre “Valorile interioare”. Este destul de greu să definim valoarea, deoarece valorile acoperă foarte multe dimensiuni ale vieții. Există valori etice, valori politice, valori religioase, valori materiale; persoane și interpersonale; legate de sănătate și legate de bani.

🌿

Dar de ce sunt atât de importante valorile? Valorile ne conduc viața, ne determină alegerile, ne înlesnesc sau îngreunează relațiile. Un alt răspuns ar fi acela că, reflectând asupra valorilor noastre personale, acest lucru poate păstra la un nivel scăzut reacțiile neuroendocrinologice și psihologice la stres. Așadar, doar gândindu-ne la valorile noastre lăuntrice și afirmându-le, “ne îmbunătățim sănătatea creierului, ne protejăm de epuizare la locul de muncă, reducem tendința de a ne frământa în legătură cu eventualele probleme și vom fi mai puțin reactivi și defensivi când cineva ne prezintă informații incomode.”

🌿

Întrucât tema mare a cărții este comunicarea empatică, autorii spun că există o regulă generală care încorporează valorile de bază în comunicare, și anume o reformulare a Regulii de aur: vorbește-le celorlalți așa cum ai vrea să ți se vorbească ție și ascultă-i pe ceilalți așa cum ai vrea să te asculte ei pe tine. Alături de aceasta, mai sunt două alte valori care dau tonul corect unei conversații, iar acestea sunt: cea mai profundă valoare în relații și cea mai profundă valoare în comunicare.

🌿

Însă, pentru ca toate să funcțuioneze, este nevoie să ne cunoaștem valorile. Cât de bine ne cunoaștem valorile personale? Dacă nu suntem conștienți de ele, cum le putem afla? Există, desigur, mai multe exerciții și modalități de identificare a valorilor. Autorii cărții de față ne propun un exercițiu-experiment. Ce avem de făcut? Este simplu! Într-un jurnal vom nota, în fiecare dimineață, timp de 10 zile, cuvintele, sentimentele și reacțiile care ne vin în minte când ne întrebăm: “Care este valoarea la care ținem cel mai mult?” La finalul celor 10 zile vom avea o privire clară asupra valorilor noastre interioare.

🌿

În final, autorii accentuează importanța sincerității într-o conversație. În ce sens? Pentru a avea o conversație echilibrată și corectă, ambii participanți trebuie să fie sinceri de la început în legătură cu valorile, intențiile și obiectivele lor. Comunicarea acestora va face procesul de comunicare mai eficient.

Lasă primul comentariu

Citește și alte articole