Ne răspund astăzi Sara Miller și Lisa Pennycuff, autorii articolului ”The power of story: Using storytelling to improve literacy learning”, publicat în Journal of Cross-Disciplinary Perspectives in Education, 2008.
Articolul „The power of story: Using storytelling to improve literacy learning” de Sara Miller și Lisa Pennycuff, publicat în Journal of Cross-Disciplinary Perspectives in Education în 2008, discută eficacitatea folosirii poveștilor ca strategie pedagogică pentru alfabetizarea copiilor.
Puncte Cheie:
- Poveștile și Alfabetizarea la copii: Autorii subliniază importanța alfabetizării în mediile educaționale și propun folosirea poveștilor ca o metodă eficientă de alfabetizare, inclusiv funcțională, prin înțelegerea lecturii și a scrisului.
- Legătura dintre Limbajul Oral și Alfabetizare: Totodată, autorii evidențiază ideea că povestea este un instrument care valorifică sinergia naturală dintre dezvoltarea limbajului oral și alfabetizare. Prin povești, elevii își pot exersa și dezvolta abilitățile lingvistice, într-un mod dinamic și captivant.
- Cercetări despre Eficiența Poveștilor: Articolul revizuiește diverse studii care demonstrează impactul pozitiv al poveștilor asupra alfabetizării. De exemplu, Isbell et al. (2004) au constatat că procesul de reamintire a poveștilor îmbunătățește înțelegerea textului, vocabularul și memoria copiilor.
- Elemente Culturale și Sociale: Povestea include, de asemenea, elemente culturale și sociale. Ajută la construirea unei comunități în clase și în școli, prin încurajarea reflecției și a înțelegerii perspectivelor diverse asupra realității.
- Aplicații în Setări de Clasă: Autorii discută modalități practice de folosire a poveștilor în mediile educaționale. Sugerează activități precum re-povestirea și încorporarea poveștilor în exerciții de lectură și de scriere.
- Beneficii dincolo de Alfabetizare: Dincolo de alfabetizare, povestea provoacă și dezvoltă imaginația elevilor, creativitatea și dragostea lor de învățare. Oferă un mod personal și captivant de a interacționa cu un conținut al învățării.
- Implicații pentru Predare: Articolul subliniază necesitatea ca profesorii să adopte povestea ca un instrument puternic de alfabetizare. Încurajează educatorii să integreze povestea în metodele lor de predare, pentru a face învățarea plăcută și semnificativă pentru elevi.
În concluzie, articolul pledează pentru utilizarea poveștilor în alfabetizarea copiilor. Subliniază puterea poveștilor în îmbunătățirea abilităților de citire și de scriere și în procesele de învățare care implică imaginația și creativitatea.