Luni, 4 noiembrie 2024, a avut loc prima formare din cadrul proiectului „Fii povestitor!” – ediția 2024-2025, inițiat de Asociația „Spune-mi o poveste pentru suflet”.
La întâlnirea desfășurată online au participat peste 420 de iubitori de povești – profesori, educatori, formatori, preoți și părinți – din România, din Republica Moldova și din diaspora.
„Fii povestitor!” își propune să stimuleze și să sprijine organizarea de ateliere pentru copii în cât mai multe comunități și continuă alte inițiative similare ale Asociației, în special pe cele din Luna Copilăriei 2024, un proiect de educație nonformală prin intermediul poveștilor.
A fost prezentă o parte din echipa de implementare a proiectului „Fii povestitor”: Ioana Revnic, coordonatoare și președinta Asociației „Spune-mi o poveste pentru suflet”; Mădălina Andreescu, povestitoare în cadrul Asociației, scriitoare și educatoare Montessori; Cosmina Tămaș, învățătoare la Colegiul Ortodox „Mitropolit Nicolae Colan” din Cluj-Napoca; Tincuța Gheorghiță, învățătoare la Școala Gimnazială Voievodeasa, din județul Suceava; Claudia Dănac, educatoare în București și preoteasă în Parohia „Sfântul Ierarh Nicolae” din satul Dealu, județul Giurgiu.
„Îndrăznește să treci de la pasiune la acțiune și să fii povestitorul de care copiii au nevoie!” e îndemnul adresat tuturor iubitorilor de povești care participă la formări.
În cadrul celor 10 întâlniri gratuite oferite de Asociație pe parcursul anului școlar 2024-2025, participanții vor afla:
- cum să folosească eficient poveștile acasă, la școală sau în activități nonformale.
- cum pot echipa copiii pentru viață, folosind povești care stimulează minți, deschid inimi și modelează caractere.
- cum îi pot ajuta pe copii să gestioneze înțelept provocările vârstei, folosind resursele oferite de povești.
Ioana Revnic a început formarea cu prezentarea echipei, a istoricului Asociației și a calendarului formărilor: acestea se vor desfășura online, (de regulă) în prima luni din lună, de la ora 19:00, pe Zoom. Totodată, a subliniat faptul că, pe lângă o bună pregătire, perseverența este esențială în „meseria” de povestitor.
Cosmina Tămaș a vorbit despre cum îi ajută și cum îi inspiră poveștile pe povestitorii înșiși; despre ce le hrănește dorința de a spune povești; despre ce povești o bucură și îi bucură pe copiii cu care lucrează.
Intervenția sa a fost continuată de cea a Mădălinei Andreescu. Ea a oferit idei și soluții pentru a menține motivația de a spune povești și pentru a depăși obstacolele apărute în organizarea atelierelor cu copiii.
Tincuța Gheorghiță a prezentat pașii pe care un cadru didactic îi urmează, pentru a desfășura ateliere cu propriii elevi, iar Claudia Dănac a explicat cum pot fi organizate activități similare în parohii și care sunt dificultățile ivite într-un astfel de demers.
Experiențele prezentate sunt de un real folos, pentru că participanții au contexte de viață diferite și își doresc să deruleze ateliere acolo unde își desfășoară activitatea: în instituții de învățământ, în parohii, în organizații care lucrează cu copiii.
Toți participanții înscriși la formări vor primi din partea Asociației „Spune-mi o poveste pentru suflet” resurse gratuite.
Următoarea formare va avea loc luni, 2 decembrie, de la ora 19:00 la 20:30, pe Zoom. Participanții vor descoperi atunci exemple de bune practici în organizarea atelierelor de povești (la cercuri de lectură, în școli de vară, în învățământul privat); instrumente de cunoaștere a cititorilor și de investigare a intereselor de lectură; precum și povești despre Sfântul Nicolae.
Înscrierile se fac completând acest formular.
Citiți AICI mai multe detalii despre temele și despre activitățile din luna decembrie.
Din 2018 până în prezent, Asociația „Spune-mi o poveste pentru suflet” a organizat 20 de sesiuni de formare pentru povestitori și peste 450 de ateliere de povești pentru copii, având 5.000 de participanți din diverse țări.
În prima parte a acestui an, Asociația a derulat proiectul „Luna Copilăriei 2024”. Peste 1.000 de copii din România și din străinătate au beneficiat în luna iunie de activitățile susținute de povestitori care au valorificat resursele oferite de Asociație, la formări.