Mărturisesc că toată vara m-am gândit la reînceperea școlii. M-am frământat cu privirea la acest lucru, atât din pricina dorului de copii, cât și din pricina îngrijorărilor firești pentru această perioadă încărcată de emoții și, totodată, provocatoare.
După câteva deliberări, am decis ca anul acesta să vorbim – și mai ales să învățăm (la școală, desigur) – cum să fim mai curajoși, căci mai cu seamă de curaj avem nevoie într-o lume care pare să se lase tot mai mult dominată de frică.
Așadar, am căutat prin librăriile online cărți cu povești care să mă ajute în acest sens și am fost plăcut surprinsă să descopăr inclusiv o carte având titlul „Pedagogia curajului”.
Dar, de departe, bucuria cea mai mare care a îngăduit gândului meu să prindă și mai mult contur a venit odată cu lansarea celei mai recente cărți a doamnei Veronica Iani, intitulată „Curajul”.
Aceasta este prima dintr-o serie care se anunță foarte promițătoare, despre „Cele 12 chei” ale unor mari puteri ale sufletului. pe care obișnuim să le mai numim și virtuți.
Despre ce ne vorbește această nouă apariție editorială?
Despre faptul că nimeni nu se naște curajos, dar și despre vestea bună că toți putem deveni curajoși, dacă vrem cu adevărat, căci această mare virtute se poate învăța și se poate educa.
Despre faptul că el, curajul, nu trebuie confundat cu obrăznicia, chiar dacă seamănă întrucâtva.
Despre bucuria că modelele noastre în ale curajului sunt mereu vii, că se găsesc în istorie sau chiar printre noi, și că ele ne așteaptă să le descoperim și să le urmăm.
Tema în sine a curajului deschide nenumărate ferestre înspre creșterea noastră interioară și, mai mult ca sigur, la sfârșitul poveștii acesteia (recomandate în principiu copiilor cu vârste cuprinse între 6-11 ani), cu toții vom fi măcar un strop mai curajoși decât la deschiderea paginilor ei, frumos și expresiv ilustrate tot de autoare.
Pentru că și alți cititori s-au bucurat de apariția acestei cărți, vă recomand să aflați din fotografia de pe coperta 4, care sunt impresiile și aprecierile mult mai convingătoare ale Părintelui Constantin Necula.
Deci, cine vrea și poate să fie ucenic sau ,,profesor de curaj”?🙂
Cosmina Tămaș,
Profesor pentru învățământul primar la Seminarul Teologic Ortodox din Cluj Napoca