La ce sunt bune poveștile?
Ne răspunde astăzi Schiro, Michael, autorul cărții ”Oral storytelling and teaching mathematics: Pedagogical and multicultural perspectives.”, publicată de Sage, în 2004.
Cartea lui Michael Schiro, “Oral Storytelling and Teaching Mathematics: Pedagogical and Multicultural Perspectives”, publicată în 2004, explorează intersecția inovatoare dintre povești și educația matematică. Cartea prezintă o perspectivă unică asupra modului în care povestirea poate fi un instrument pedagogic eficient în predarea conceptelor matematice, în special în clasele diverse și multiculturale.
Aspecte cheie ale cărții includ:
- Perspective Culturale: Cartea accentuează importanța incorporării perspectivelor multiculturale în predarea matematicii. Schiro sugerează că utilizarea poveștilor din diferite culturi nu numai că poate face matematica mai accesibilă pentru elevii din medii diverse, dar poate și îmbogăți experiența de învățare pentru toți elevii.
Povestirea în Educația Matematică: Schiro subliniază modul în care poveștile pot fi integrate în predarea matematicii, oferind o modalitate mai captivantă și mai accesibilă pentru ca elevii să înțeleagă conceptele matematice. El argumentează că poveștile pot contextualiza ideile matematice, făcându-le mai ușor de înțeles și de reținut.
- Strategii Pedagogice: Schiro oferă strategii practice pentru educatorii care doresc să utilizeze eficient poveștile în educația matematică. Aceasta include selectarea poveștilor potrivite, conectarea lor la concepte matematice și proiectarea activităților care întăresc învățarea.
- Beneficiile Povestirii: Cartea discută diversele beneficii ale utilizării povestirii orale în predarea matematicii, inclusiv îmbunătățirea implicării elevilor, îmbunătățirea înțelegerii conceptuale și cultivarea unei atitudini pozitive față de matematică.
- Cercetări și Studii de Caz: Schiro oferă rezultate de cercetare și studii de caz pentru a susține argumentele sale. El demonstrează cum povestirea a fost implementată cu succes în diferite contexte educaționale și impactul său asupra învățării elevilor.
În general, “Oral Storytelling and Teaching Mathematics” de Michael Schiro oferă o abordare perspicace și practică a educației matematice, arătând cum poveștile pot fi instrumente puternic pentru a face matematica mai semnificativă și accesibilă elevilor din diverse medii culturale și lingvistice.
Simona Căbuz