Poveștile ne fac mai rezilienți

La ce sunt bune poveștile? Ne răspund astăzi Tillott, Sarah, et al., autorii articolului ”Using storytelling to unpack resilience theory in accordance with an internationally recognised resilience framework with primary school children”, publicat în .” Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 2022. Articolul arată cum pot fi folosite poveștile pentru a educa reziliența copiilor…

Articol de

Simona Căbuz

Publicat la

Blogul cu bunătățiLa ce sunt bune poveștile?

La ce sunt bune poveștile? Ne răspund astăzi Tillott, Sarah, et al., autorii articolului ”Using storytelling to unpack resilience theory in accordance with an internationally recognised resilience framework with primary school children”, publicat în .” Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 2022.

Articolul arată cum pot fi folosite poveștile pentru a educa reziliența copiilor din clasele primare. Pentru a le forma abilitatea de a fi rezilienți, autorii au folosit ca instrument o carte de povești adecvată vârstei.

Studiul a implicat atât doi profesori și doi voluntari care au fost cititori, cât și 60 de copii cu vârste cuprinse între 4 și 8 ani.

Intervenția a durat patru săptămâni, după care s-a analizat cum au perceput copiii cele citite. Rezultatele au fost cartografiate folosind un instrument științific și s-au formulat concluziile. 

Ideile principale:

  • Context și Importanță: Cercetarea subliniază importanța rezilienței pentru sănătatea mintală, în special în copilăria timpurie. Povestea este propusă ca metodă de predare a rezilienței copiilor de vârstă școlară primară.
  • Metodologie: Studiul a implicat o abordare calitativă cu 60 de copii participanți. Profesorii și ofițerii sportivi au citit copiilor o carte de povești axată pe reziliență și au continuat această activitate timp de patru săptămâni.
  • Rezultate: Constatările au arătat că povestea, ca instrument educațional, a oferit oportunități pentru intervenție comportamentală bazată pe reziliență. Răspunsurile copiilor la poveste au fost analizate în conformitate cu Cadrul de Reziliență Grotberg, susținând eficacitatea acestei abordări.
  • Implicații: Acest studiu evidențiază potențialul poveștilor în mediile educaționale, în special pentru predarea perseverenței și a abilităților de rezistență la stres. Sugerează că integrarea poveștilor în curriculum poate fi o strategie valoroasă pentru îmbunătățirea învățării sociale și emoționale a copiilor.

Cercetarea contribuie la înțelegerea rezilienței în educație, demonstrând cum povestea poate fi un instrument inovator și eficient pentru promovarea rezilienței psihologice la tinerii învățăcei.

Simona Căbuz

Lasă primul comentariu

Citește și alte articole