Ce legătură există între o frunză, o omletă, istorie și (o) poveste?

Aceea pe care o inventează copiii cu care lucrez la clubul de experimente creative –  „Caleidoscopul poveștilor”.

Întoarsă dintr-un stagiu de mobilitate Erasmus+, în cadrul unui proiect[1] câștigat de școala noastră: Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”, din București, prietena și colega mea Frau Anastasia Covrig, profesoară de germană, mi-a povestit despre un exercițiu (practicat acolo) util pentru învățarea limbii germane prin joc.

Să-l numim „Cutia cuvintelor magice”.

Se lucrează în echipe (iar asta e o provocare maximă).

În funcție de temă sau de noțiunea gramaticală învățată, copiii scriu pe bilețele cuvinte dintr-o anumită arie semantică (aplicând, astfel, cunoștințe diverse de vocabular) sau dintr-o anumită categorie morfologică (familiarizându-se, deci, cu diverse părți de vorbire).  
Le așază în „Cutia cuvintelor magice”.

Apoi fiecare echipă extrage un număr de cuvinte stabilit împreună. Și alcătuiește un scurt text, care să le cuprindă pe toate.

*

Am folosit și am adaptat acest exercițiu combinându-l cu un altul, care să-i ajute pe copiii mici să ordoneze întâmplările într-o narațiune. În „Cutia cuvintelor magice” s-au strâns multe cuvinte, dintre care fiecare echipă a extras, la întâmplare, doar patru.

Un grup a avut provocarea de a găsi legătura între (o) frunză, (o) omletă, istorie și (o) poveste.

Care a fost rezultatul?

Iată-l, mai jos:

 

Ioana Revnic

[1] Proiectul Educație+ al Liceului Pedagogic ”Anastasia Popescu” se numără printre proiectele aprobate în cadrul programului Erasmus+. Educație+ este un proiect de mobilitate în domeniul educaţiei școlare Acțiunea Cheie 1.

Experiment creativ realizat împreună cu copii din Clasele a II-a „Principesa Sofia” și „Principele Mircea”, de la Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”, din București.